We use cookies to make your experience better.
To comply with the new e-Privacy directive, you agree to the privacy policy and our use of cookies.
Користь від занять музикою та гри на музичних інструментах.
Музика завжди відігравала одне з провідних значень у культурах усіх народів світу, ще з доісторичних часів і до наших днів. У цій статті ми торкнемося теми занять музикою і користі, яку несуть заняття на музичних інструментах.
Ще ранні цивілізації робили флейти з кісток, про що свідчать знахідки археологів. Сила музики та її вплив на організм людини суттєвий. Навіть прослуховування музики може викликати в людині низку процесів і впливати на настрій, поведінку та фізіологічні зміни роботи організму. Заперечувати значення музики не можна, виходячи навіть з того, що в кожному навчальному закладі є гуртки або уроки музики. Університети приділяють багато уваги музичній освіті. Нейробіологія, в останні кілька десятків років, широко досліджує як гра на музичних інструментах впливає на людину та її розвиток.
Вченими було доведено: Заняття музикою покращують когнітивні здібності, покращуючи нейронні зв'язки між півкулями мозку, що зі свого боку впливає на дрібну моторику, пам'ять, здатність до навчання, невербальне мислення та логіку.
На прикладі найвідоміших представників людства в історії можна побачити прямий зв'язок із музикою та досягненнями в науці, а також інших сферах життя. Альберт Ейнштейн грав на скрипці змалку і під час розв'язання складних задач з фізики довго музикував, поки до нього в голову не приходило рішення. Скрипка так само благотворно вплинула і на Томаса Джефферсона, одного з батьків-засновників Сполучених Штатів Америки. Коли Джефферсон не міг підібрати вірні слова під час написання декларації незалежності - він "звертався" до скрипки. Фрідріх Ніцше в дитинстві багато часу віддав фортепіано, ще до того, як став всесвітньо відомим філософом. Лауреати нобелівської премії Вернер Карл Гейзенберг і Макс Планк, обидва чудово володіють фортепіано. Історії відомі випадки, коли рішення складних математичних задач приходили до вчених під час імпровізації на музичних інструментах.
У наш час такі технології, як ПЕТ-сканування, МРТ та інші нейробіологічні дослідження, дають змогу побачити більш детально картину того, що відбувається в процесах мозку під час занять музикою. Під час активних занять на музичному інструменті в дитини покращується робота мозку і нейронні взаємозв'язки між сенсорними, руховими, слуховими, емоційними та візуальними компонентами центральної нервової системи. Таке розумове тренування унікальне і можливе тільки під час практики на музичних інструментах, навіть спорт не дає такого ефекту на розвиток. У музикантів відзначається більш творчий і не тривіальний підхід до вирішення складних наукових, академічних завдань.

Багато дослідів і порівнянь між людьми, які займаються музикою на постійній основі й тими, хто не робить цього, підтверджують поліпшений стан білої речовини на МРТ знімках мозку. Вчені з Гарварду дійшли висновку, що під час тривалих, довгострокових занять, які тривають понад 5 років, збільшується кількість та обсяг сірої речовини в руховій, слуховій та зоровій областях мозку. Насамперед це пов'язано з адаптацією до набутих навичок і довгого періоду практики у музикантів. У дітей поліпшення в моторних і слухових навичках спостерігаються вже після 15 місяців регулярних занять.
Музика допомагає розвивати і покращувати пам'ять. Наукові дослідження показали, що гіпокамп, який відповідає за пам'ять, набагато краще і швидше зміцнює і розвиває нейронні зв'язки, коли людина займається навчанням гри на інструментах. Згідно з опублікованими даними, процес накопичення і вилучення даних з пам'яті у музикантів відбувається ефективніше і навіть швидше. Дорослі, які навчалися музичним інструментам понад 10 років, показували кращі результати при прийнятті та засвоєнні нової інформації та знань.

Гра на музичному інструменті - шлях до кращого життя. У Сполучених Штатах Америки проводили кілька громадських музичних кампаній, націлених на дітей із малозабезпечених сімей. Завдяки цій програмі було доведено вплив на біологічний розвиток дітей, які займалися активно музичними практиками двічі на тиждень. Такі учні набрали вищі бали в тестах. Ба більше, 93% учнів у музичних гуртках вступили до вищих навчальних закладів, тоді як 50% їхніх однолітків взагалі кидали навчання. Так само вчені зазначили, що таке дослідження спростовує "ефект Моцарта", в якому стверджується, що просте прослуховування певної музики підвищує інтелект. Заняття освоєнням музичного інструменту з раннього віку підвищує загальний розвиток і покращує багато функцій мозку. А для дорослих людей заняття так само допомагають поліпшити функції пам'яті та швидкість засвоєння інформації вже після 6 місяців плідних репетицій на інструменті.
Гра на струнних інструментах - гітара, бас, кобза підвищує моторику, слух, інтелект і пам'ять. Гра на клавішних інструментах - піаніно, рояль, синтезатор, підвищує швидкість мислення і креативність, засвоєння інформації. Духові та смичкові інструменти - скрипка, труба, саксофон, відмінно впливають на мозок, дихання, кровообіг і розумові функції. Ударні інструменти покращують моторику, увагу, кровообіг.

Який би вид творчості ви не обрали - це правильний і цікавий шлях до осягнення прекрасного, адже музика дає поштовх зростанню вашої творчої та креативної особистості. Soundmaster завжди допоможе обрати правильний музичний інструмент для втілення найамбітніших та найсміливіших ідей.